|==بزرگراه رپ فارسی==|

این وبلاگ بر اساس رپ فارسی و پیشرفت رپ فارسی بنا شده است...

دانلود اهنگ عماد قویدل راننده تاکسی

برای دانلود روی عکس کلیک کنید

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:رپ,والپیپر رپرها,دانلود,

] [ 16:51 ] [ **Navid** ]

[ ]

دانلود-آهنگ-عماد-قویدل-مرگ-انسانیت
Emad Emad Ghavidel   Marge Ensaniat

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,

] [ 11:54 ] [ **Navid** ]

[ ]

دانلود اهنگ جدید ZEDBAZI ft LEITO سخت میگزره

برای دانلود  روی عکس کلیک کنید

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:رپ,والپیپر رپرها,دانلود,

] [ 10:30 ] [ **Navid** ]

[ ]

دانلود اهنگ جدید TM BAX

دانلود اهنگ جدید TM BAX

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,

] [ 10:3 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:رپ,والپیپر رپرها,

] [ 10:0 ] [ **Navid** ]

[ ]

دانلود آهنگ جدید یاسر بی نام به نام جواب این سوال رو نده


بیوگرافی :

 

حدود ۱۴ سال است که در دنیای موسیقی فعالیت میکنم.ساز اصلی و تخصصی من کیبورد و پیانو است. دانشجوی سال آخر جامعه شناسی هستم.عاشق کارم و وطنم و مردمم هستم.مادرم و خانواده ام جایگاه ویژه ای در زندگیم دارند.به تمام حرفهام اعتقاد کامل دارم و سعی دارم ترانه هام نه جانب دارانه باشه و نه دور از واقعیت.از کار کردن برای جلب افکار مخاطبانم متنفرم.حرف هام و ترانه هام از سر بیکاری نیست بلکه خط به خط ترانه هام بیانیست بی آلایش از واقعیت روز .از کم کاری و انجام کار های سطحی در دنیای موسیقی بیزام.دلیل انتخاب رپ:پتانسیلی که در رپ وجود داره در هیچ کدام از ‌‌‌سبک های موسیقی وجود نداره.از این رو رپ بهترین راه برای بیان احساسات من نسبت به مسائل پیرامون هست.

 

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:6 ] [ **Navid** ]

[ ]

caver (moltafET)

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:4 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:3 ] [ **Navid** ]

[ ]

erfan va sogand

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:1 ] [ **Navid** ]

[ ]

kaveR

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:0 ] [ **Navid** ]

[ ]

یاسر بینام

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:58 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:52 ] [ **Navid** ]

[ ]

حسین تهی در عشورا لندن

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:49 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:43 ] [ **Navid** ]

[ ]

آرمین زارعی ملقب به 2afm متولد 5 اردیبهشت 1365 در تهران در خانواده ای بسیار پولدار متولد شد و هم اکنون در منطقه امید(تهران پارس) ساکن است. از 5 سال پیش شروع به کار کرده و به گفته خودش با آهنگ (رقص جامائیکایی) شروع به کار حرفه ای کرده است. رنگ مورد علاقه است قهوه ای سوخته و سبز ارتشی است و فعلا مجرد می باشد و گفته فعلا قصد ازدواج ندارد. بعد از پایان تحصیلات متوسطه در دبیرستان شهید باهنر تهران ترک تحصیل کرده و به خوانندگی رپ روی آورد و او هم اکنون دیپلمه است. او ابتدا در گروهی با نامهای علی-فرهاد و مهرداد عضو شد و لقبش رو هم از روی همین انتخاب کرده است یعنی آرمین(a)-علی(a)-فرهاد(f)-مهرداد(m) که میشود 2afm. او بعد از آشنایی با تتلو و رضایا و با حمایتهای این دو نفر و با خواندن آهنگهای زیبایی چون قاب شیشه ای و روزگار من معروف شد. در سال 2006 نیز در کنسرت بزرگ دبی که بسیاری از رپرهای مطرح ایران چون تهی و یاس در آن نیز بودند حضور پیدا کرد و بسیار مطرح شد.او با همکاری برادران بوشهری کلیپهای فوق العاده که در سطح کلیپهای غربی هستند بیرون داد. آهنگساز او نیز محسن صادقی است. آرمین به تام هنکس و براد پیت خیلی علاقه داره و از کار حسین استیری هم بدش نمیاد. تو غذا ها هم از فسنجان و سالاد ماکارونی خوشش میاد. آرمین از ابتدا با یه جمله معروف کارش رو شروع کرد که میگه:(ما به اعتماد به نفس نیاز نداریم. به اعتماد به خدا نیاز داریم که یک ذره اش دنیا رو تکون میده) جدیدترین کار او هم ایول با تتلو و طعمه و رضایا در مرداد 89 است. آخرین کلیپ او هم مبارک باشه به کارگردانی محسن باقی در مرداد 89 است.

[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 23:1 ] [ **Navid** ]

[ ]

 

نام:رضا

نام خانوادگی:نظری

متولد:بهمن 1364

لقب:پیشرو

ساکن تهران

خیلی از سایت های مزخرف برای جمع کردن افراد وجالب کردن مطالب خیلی بلف می زنن ودروغ می نویسند که رضا چه جوری متولد شده که نمی دونم چی باید اسمشون گذاشت رضا هم مثل همه از پدر ومادرش متولد شده پس به شایعه ی وچرندیات توجه نکنید....پدررضا خیلی زود فوت می کنه و رضا اصلا اون رو یادش نمیاد.

رضا تو ۲ سالگی مادرش با مردی ازدواج میکنه که پسری که به دنیا میاد علی داداش کوچیک رضا و ناتنیش میشه.رضا تا ۱۰ سالگی با مامانش و بابای ناتنیشو علی داداش کوچترش تو هفت حوض نارمک زندگی میکردن تا وقتی که

بابای ناتنیش به خاطر سرطان خون سال ۷۶ از دنیا میره که مامانش مجبور میشه خونه رو بفروشه و به نظام آباد منتقل کنه.سال بعدش به خاطر فوت پدر خونه رضا ترک تحصیل میکنه و میره تو بازار برای کار.سال ۷۹ هم علی به دنبال رضا درسو ول میکنه و میره کلاس های آرایشگری که شاید بتونه به کمک عموش بره دبی آرایشگر بشه.رضا سال ۸۰ با کارای زیرزمینی رپ آشنا میشه و کم کم خوشش میاد ومیره دنبال کسایی که دارن اینکارارو میکنن ( اون زمان فقط سروش تو گرگان هژیر و شایان تو تهران رپ میکردن و ابلیس چند ماهی بوده که تو مشهد ...) اول رضا میره سراغ شایان و هژیر که بتونه با کمک اونا آهنگ بخونه که شایان و هژیر قبول نمیکنن و رضا با ابلیس که تازه اومده بوده تهران آشنا میشه وبا اون یه ترک با کیفیت خیلی پایین و شعر خیلی ضعیف مشترکا بیرون میدن .

سال ۸۱ رضا کنار میزنه از رپ و دوباره میره سر کار تا سال ۸۲ که دوباره سر یه کل کلایی با دوستاش وارد رپ میشه و شروع به کار جدی کردن میکنه.سال ۸۳ یه ۶ تا ترک (با آهنگهای که از رپ خون های خارج بود ولی شعرش از خودش )بیرون می ده که فقط بین دوستاش پخش میکنه.( این ۶ تا ترک تو خونه با میکروفون عادی ضبط شده بود )سال ۸۴ رضا موضوع های بهتری واسه خوندن گیر میاره و شروع به نوشتن شعرهای بهتر و قوی میکنه بعد از چند وقت با بچه های ۰۲۱ آشنا میشه و قاطی اینا میشه و چند تا آهنگ با شعرهای بهتر و برای اولین بار تو استادیو میخونه.ولی جایی پخش نمیکنه.درست در همون زمان امزیپر وزد بازی هم واردکار شدن.

آخرای سال ۸۴ رضا به فکر کارا و موضوع های نو و اسم جدید میشه و اول اسم رضا کینگ رو انتخاب میکنه ولی بعد از 4 هفته که میبینه شعرهایی که نوشته قشنگ شده و داره یه تغییراتی تو کاراش میده با مشورت سروش هیچکس اسم پیشرو رو انتخاب میکنه. (وبقیه میگفتن با کارای ضعیف اسم 3pac اسم 2pac رو خراب میکنی)

تمام فروردین و اردیبهشت سال ۸۵ رو رضا شب تا صبح روی شعر و آهنگای جدید و موضوع های بهتر و وضبط کاراش کار میکنه و آلبومی ۱۰ ترک به نام واقعیت به بیرون میده که توش از هیچکس و تتلو و تهی و ابلیس کمک میگیره.قبل از پخش کامل آلبوم به صورت دست به دست با پیشنهاد سروش اسم آلبوم به آلبوم ۰۲۱ تغییر میکنه و ۱۴ ترکمیشه که سروش . تیغه و چند نفر دیگه رو واسه کارای این آلبوم معرفی میکنه که ۱ ترک از تیغه و ۳ ترک دیگه با حضور رضا و دوستاش ( مهدی قاتل - اس بی و .. ) به همراه این آلبوم بیرون میاد و کامل تو سطح تهران پخش میشه.ولی رضا اسم آلبوم واقعیت رو از بین نمیبره و کارای جدیدشو به نام ترک هایی از اون آلبوم ( واقعیت ) بیرون میده.بعد از مدتی که با تتلو کارای آر اند بی و رپ بیرون دادن که سبک جدیدی بود و آهنگهای زود پخش شد شروع به دادن آهنگای جدید با همون اعضای آلبوم ۱۴ ترک ۰۲۱ شد که ۱۵ ترک دیگه هم به آلبومش اضافه کرد و آلبومش رو تمام کرد

ولی به صورت یکه آلبوم رو بیرون نداد و تک تک آهنگهارو بیرون میداد که یکی از دلایل معروفیتش هم همین بود.بالاخره تو آبان سال ۸۵ به فکر جمع کردن آلبومی جدید شد که به تازگی پخش شده و اسم آلبومم با کمک سروش هیچکس (جهنم ساکت) انتخاب شد.آلبوم جدید رضا7ترک که یکیش به نام >>پدر <<که برای پدر واقعیش خوانده باهمراهی تتلو یکیش به نام هدیه که برای امید داداش کوچیکش خوانده و>> از همتون بیزارم <<برای کسای که وقتی خواست رپ بخونه محلش نذاشتن و >>دیوونه<< با کمک هیچ کس .و>> برای رپ <<با کمک تتلو.و >> برو جلو <<باز با همراهی هیچ کس وبالاخره جهنم ساکت.

 

فقط می تونم بگم نابرده رنج گنج میسر نمی شود....

[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:53 ] [ **Navid** ]

[ ]

 

 

 

 


50cent با نام اصلی Aka Curtis Jackson در ششم جوادی 1976 در محله جامائیکاییهای نیویورک به دنیا آمد . . .|




زندگينامه 50cent
50 Cent با نام اصلي Aka curtis Jackson درششم جولاي 1976 در محله جامائيکاييهاي نيويورک به دنيا آمد. مادرش يک فروشنده مواد مخدر بود و وقتي که او به دنيا آمد فقط 17 سال داشت. او وقتي که 50 فقط 9سالش بود، توسط افراد ناشناس کشته شدکه هنوز آنها را پيدانکردن. پدر او نيز قبلا از مادش جدا شده بود . پس سرپرستي او را به پدر بزرگ و مادر بزرگش دادند . ولي ?? سنت در سن 12 سالگي، در خيابانها شروع به فروشندگي مواد مخدر کرده بودو... ولي او هميشه به Hip hop علاقه داشت و اين علاقه باعث شد که يکي از دوستانش او را به Jam Master Jay از گروه Run DMC معرفي کند. او مرسدس بنز 400SE خود را که از فروش مواد مخدر خريده بود فروخت و خرج کرد تا بتواند وارد دنياي رپ شود. در سال 1999 به Columbia Records معرفي شد و آلبوم The power of dollar را ساخت. در يکي از شبهاي ماه آوريل در سال 2000، وقتي که 50 ميخواست از خانه مادر بزرگش خارج شود، توسط شخص نا معلومي 9 گلوله به طرف او شليک شد. او خودش در اين باره ميگويد : هر چيزي که انجام شود، به خود آدم بر مي گردد. من در جواني به مردم شليک کردم و الان هم به من شليک شدومن خوشحملم که زنده ماندم. به همين خاطر، الان 50 هميشه وقتي مي خواهد خانه را ترک کند، يک جليقه ضد گلوله مي پوشد. او در سال 2002 آلبوم Guess who"s back را بيرون داد و او واقعا برگشته بود، به همراه گروهش G-unit که در آن زمان تشکيل شده بود ار 50, Lloyd banks, Tony yayo که پس از مدتي به علت زنداني شدن Tony Yayo ، Young Buck جانشين او شد. خوشبختانه بالاخره 50 با Eminem آشنا شد و Eminem او را به استوديوي خود Shady records برد و از آنجا به استوديوي Dr Dre به نام Aftermath records که بزرگترين استوديوي جهان است. در آنجا آلبوم Get rich or die trying را ساختند که در فوريه سال 2003 بيرون آمد و 1.5 ميليون کپي در 10 روز اولش در آمريکا فروش کرد و سه آهنگ P.I.M.P ، Da club و 21 Question جزو بهترين آهنگهاي سال بودند. در سال 2005 هم آلبوم The massacreرابيرون داد.
جمله زيبا 50cent به نام يا پولدار شو يا بمير
اين جمله با اين که کوتاه و مختصر است اما تاثير کاملا زيادي را روي جواناني که به 50 علاقه دارند گذاشته است.براي مثال يکي از وحشتناک‌تين آنها اين است که 6 پسر آمريکايي با 6 کلت کمري به طرف يک بانک رفته و قصد دزدي ار بانک را داشته‌اند(3 نفر هم مرده‌اند) که البته موفق نمي‌شوند،بعد از دستگيري اين شش جوان در بازجويي از آنها همه‌ي آنها جمله 50 را سرمايه اوليه خود مي‌دانستند

[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:52 ] [ **Navid** ]

[ ]

 

D12 كه مخفف شده ای از كلمه ی The Dirty Dozen هست در سال 1996 توسط Proof تشكیل شد كه از 12 نفر (با وجود آهنگسازان و تنظیم كننده ها) عضو بهره می برد . رپر های و خواننده های عضو D12 عبارتند از : Bizarre و Eminem و Eye-Kyu و Bugz و Proof و Presto Genie كه كار خودشون رو توی همون سال 1996 با یك EP با نام The Underground EP آغاز كردند .
كارای این گروه انصافآ خوب بود و با هم دیگه كارای بزرگی رو منتشر كردند كه حالا بیشتر در موردشون صحبت میكنیم . اعضای D12 همه توی دبیرستان Lincoln با هم اشنا شدند و Proof پیشنهاد تآسیس كردن این گروه رو داد و در همون اوایل شروع به كار D12 بیشتر اعضا با حضور داشتن Eminem توی گروه مخالف بودن (به دلیل سفید پوست بودنش‌ (همون تفكر غلطی كه حتی Dr.Dre هم وقتی برای اولین بار Eminem رو دید در موردش كرد )) اما با اسرار Proof اونها هم راضی شدن تا مارشال عضو D12 باشه و وقتی مارشال با برادران Bass آشنا شد تصمیم گرفت كلآ D12 رو ترك كنه ولی Proof تصمیم گرفته بود هرطوری شده D12 رو حفظ كنه و بكشونه بالا و در صورتی كه اكثر اعضای D12 واسه خودشون هم كار میكردند عضو D12 هم بودند مثل Bizarre و Eminem و Eye-Kyu و ...
گروه D12 در سال 2001 و بعد از طور Up Smoke و همكاری هایی كه با Eminem در آلبوم هاش داشتند تصمیم گرفتند واسه خودشون یه آلبوم جمع كنند و منتشر كنند و سرانجام در تاریخ June 19 سال 2001 اولین آلبوم رسمی D12 با نام Devil's Night منتشر شد این آلبوم از كمپانی Shady Records كه خود Eminem تآسیس كرده بود و زیر مجموعه ای از Aftermath هم بود منتشر شد و شامل 22 ترك و با آهنگسازی Dr.Dre و Eminem بود از ترك های شاخ این آلبوم میشه به آهنگ های Purple Pills و Shit on You و Fight Music اشاره كرد این آلبوم در 7 كشور پخش شد و در آمریكا و اكراین و كانادا و استرالیا Platinum شد .
D12 كه سر به اسم و رسم رسیدن Eminem خیلی معروف شده بود شروع به گذاشتن كنسرت و تور كردند و حسابی به اوج محبوبت و شهرت رسیدند و از اونور هم منتقدین زیادی داشتند كه معتقد بودند D12 فقط بخاطر حضور Eminem انقدر مطرح شده دیس ترك های زیادی و این گروه داده میشد و حسابی بدخواه داشتند ولی با منتشر كردن موزیك ویدیو های قوی و ترك های قوی جواب این منتقدین رو میدادن
بلاخره در تاریخ April 27 سال 2004 دومین آلبوم رسمی خودشون رو با نام D12 World منتشر كردند از آلبوم قبلیشون هم شاختر شد و با 21 ترك و به همراهی Obie Tricke و با آهنگسازی Eminem و Dr.Dre و Kanye West و Mr. Porter آلبوم فوق العاده ای از آب در اومد كه توی هفته ی اول تونست 604,000 نسخه بفروشه . از آهنگ تاپ این آلبوم میشه به آهنگ های My Band و 40Oz. و How Come و Git Up اشاره كرد . D12 بعد از پخش این آلبوم و پخش چند تا موزیك ویدیو از آین آلبوم سرانجام در سال 2006 وقتی كه Proof مرد از هم پاشیده شد .
و همه ی اعضاش در غم از دست دادن Proof یه یك سالی كار بیرون ندادند . ولی جدیدآ خبرهای از جمع شدن اعضای این گروه كنار هم به گوش میره و میگن كه D12 دوباره می خواد جون بگیره این بار با رهبری Bizarre . حالا باید منتظر بشینیم و ببینیم چی میشه .

Mathers Family

Marshall Bruce Mathers III فرزند Debbie Mathers و Marshall Bruce Mathers است . مارشال یك برادر ناتنی با نام Nathan Mathers دارد . Debbie Mathers مادر مارشال تا به حال 4 بار ازدواج كرده . خود مارشال وقتی كه 17 ساله بوده در دبیرستان با Kimberley Anne Scott آشنا میشه و بلاخره بعد از 10 سال دوستی و قهر و آشتی در سال 1999 با هم ازدواج میكنند . مارشال و كیمبرلی در سال 1995 بچه دار میشه و اسم بچشون كه دختر هم بود رو Hailie Jade گذاشتند . مارشال و كیم هیچوقت رابطشون با هم خوب نبود و همش در حال دعوا و قهر و آشتی بودند و دوبار از هم تلاق گرفتن . یكبار در سال 2001 طلاق گرفتن كه ماجرای جالبی داشت و به تلوزیون هم كشیده شد .
بعد از اینكه مثل همیشه مارشال و كیم با هم به اختلاف خوردند مارشال آهنگ جنجالی Kim رو ركورد كرد كه واسه همسرش خونده بود توش كیمبرلی رو تهدید به مرگ كرد و بعد از اینكه در سال 2000 كیم اقدام به خودكشی میكنه همه نگاه ها به سمت مارشال میره و مارشال رو متهم میكنن به اقدام به قتل كه بلاخره مارشال تبرعه شد ولی از كیم طلاق گرفت و بعد از مرگ Proof دوباره كیم به مارشال نزدیك شد و دوباره با هم ازدواج كردن ولی توی همون سال 2006 دوباره تلاق گرفتند و هنوز كه هنوزه این طلاق خدارو شكر پارجاست این وسط Hailie خیلی صدمه روحی دید بخاطر قهر و آشتی های زیاد مارشال و كیم و Eminem توی آهنگ های زیادی از دخترش بخاطر این اشتباهاتش عذر خواهی كرده از جمله آهنگ های Bonnie & Clyde و Hailie's Song و My Dad's Gone Crazy و Like Toy Soldiers و Mockingbird و Forgot About Dre و Cleanin' Out My Closet و When I'm Gone و Deja Vu و Beautiful و Sing For The Moment و Airplanes Part II و Going Through Changes و ...
Eminem علاوه بر Hailie یك دختر دیگه هم از Kim داره با نام Alaina "Lainey" Mathers كه الان داره پیش مادرش زندگی میكنه . جدیدآ مصاحبه ای از مادربزرگ Eminem پخش شده كه توش به رابطه نزدیك Rihanna و Eminem اشاره كرده و گفته كه مارشال دیوانه وار عاشق Rihanna هستش و می خوان با هم ازدواج كنن ولی در حد حرف هستش هنوز از هیچ منبع معتبری خبری در اینباره پخش نشده .

 

 

 


 

EMINEM

نام كامل:MARSHAL BRUCE MATHERS 3
اسامي مستعار:EM-SLIM SHADY-MARSHAL-RABBIT-DADDY
تاريخ تولد: 17 اكتبر 1972.
محل تولد: كانزاس امريكا.
قد: 175 سانتي متر. شغل: خواننده، بازيگر، تهيه كننده.
سبك: رپ، هيپ هاپ.
تحصيلات: دبيرستان لينكون. اما ترك تحصيل كرد.
علت شهرت: آلبوم THE SLIM SHADY در سال 1999.
نام پدر:MARSHAL BRUCE MATHERS 2
نام مادر:DEBBIE BRIGGS MATHERS----مبتلا به سرطان سينه ميباشد. وي امنم را در سن 15 سالگي بدنيا آورد.
نام برادر ناتني:NATHAN.

نام همسر:KIMBERLY ANN SCOTT
---ازدواج: 1999
طلاق:2000.
نام دختر: HAILE JADE SCOTT ده ساله.
دختر فرزند خوانده:
ALAINA MATHERS يازده ساله-----دختر خواهر همسر پيشين وي ميباشد.
جوايز دريافتي:
9 بار GRAMMY AWARDS
3 بار BRIT AWARDS
4 بار JUNO AWARDS
1 بار FHV MTV AWARDS
يك بار ACADEMY AWARDS.
4بار WORLD MUSIC AWARD
آلبومها:
Infinite (1996)
The Slim Shady EP (1997)
The Slim Shady LP (1999)
The Marshall Mathers LP (2000)
The Eminem Show (2002)
Encore (2004)
بيوگرافي:
او در كـودكـي با مـادرش زنـدگي مي كرد چـرا كــه پدرش چـنـدي پس از مـتـولد گشتن امنم وي و همسرش را رها كـرد و تنهايشان گذاشت. او و مـادرش نـاچـار بــودند مرتبا از كـانـزاس بـه ديتـرويت نقل مكان كنند. امنـم از كودكي به رپ عــلاقه داشت بطوري كه از سن 13 سالگي شروع به خـوانـدن در سبـك رپ كـرد. وي در گروه SOUL INTENT به شهـرت اندكي دست يافت. امنم نخستين آلبوم مستقل خـود را در سـال 1996 بنـام INFINITE عرضه كــرد كه تنها 500 كپي از آن بفروش رفت. او پس از بدنيا آمدن دخترش اخـتلافات زناشويي شديدي با همسرش پيدا كرد. همين امر سبب گشت كه با خـوردن قـرص دست به خود كشي بـزند كـه از آن جــان سالم بدر برد. خودكشي ناكام مانده وي سـبـب شد كـه تـمـام وجـود خـود را بـراي تـهـيه آلبوم
بـعدي خودش يعني THE SLIM SHADY بگذارد. هنگامي كه DR .DRE (يكي از خوانندگان رپ پر آوازه) نمونه ترانه هاي آلبوم جديد امنم را گوش كرد با وي قرارداري امضا كرد. بنابراين امنم با اين آلبوم در سبك هيپ هاپ به شهرت دست يافت. يكي از دلايلي كه سبب شهرت امنم گرديد سفيد پوست بودن وي بود. از آنجايي كه رپ مختص سياه پوستان است او در واقع نخستين خواننده رپ سفيد پوست بشمار مي آيد.
مطالبي ديگر در رابطه با امنم:
* امنم نام هنري خود را با در كنار هم قرار دادن نخستين حروف نام كـوچك و خـانـوادگـي اش خـلق كــرد كـه ابـتــدا "M & M" بود كه بعدها به EMINEM تغيير يافت.
* همـواره دومـيــن حرف E در نام هنري وي بطور معكوس نگاشته ميگردد.
* امنم چپ دست بوده و عينك نيز ميزند.
* امـنـم خـود داراي گروه رپ بنام "D12" ميـبـاشد كه از 6 عضو تشكيل يافته است.
* تـرانه "LOSE YORSELF" از فـيـلـم 8 MILE بـرنـده جـايـزه اسكار بهترين ترانه گرديد.
* ANGRY BLONE نام كتاب اتوبيوگرافي امينم ميباشد كه در سـال 2000 منـتـــشر گرديده است. وي در اين كتاب به شرح ترانه هايش پرداخته است.
* امنم به قرصهاي خواب آور اعتياد دارد.
* فيلم 8MILE بر اساس زندگينامه خود امنم ساخته گرديد كه خود امنم در اين فيلم نامزد جايزه اسكار بعنوان بهترين بازيگر مرد گرديد.
* منتقدان وي را فردي خشن و زن ستيز معرفي ميكنند.
* امنم يك بار در كودكي در جريان زدو خورد چنان مورد ضرب و جرح قرار گرفت كه به كما رفت.
* امنم در ترانه CLEANING OUT MY CLOSET از دوران كودكي نابسامان و آَشفته خود روايت كرده و همچنين نسبت به مادرش احساس نفرت كرده.
* مادر امنم نيز به خاطر سروده هاي پسرش كه موجب بدنامي و بدگويي وي گرديد وي را به دادگاه كشاند.
* وي در ترانه "MOSH" از جنگ با عراق سخن بميان آورده و جورج بوش را به باد انتقادهاي بسيار شديدي قرار داده است.
* وي در ترانه STAN كه در آن از THANK YOU كه يكي از آهنگهاي DIDO ميباشد استفاده كرده در واقع داستان مردي را روايت ميكند كه تا آن حد شيفته امنم گرديده كه در انتها خود و دوست دختر باردارش را به كشتن ميدهد.
* وي در يكي از ترانه هايش زنان سياه پوست را در مقايسه با زنان سفيد پوست احمق ناميده.
* وي در ترانه GUILTY CONSCENCE نيز مردي را ترغيب ميكند تا همسرش را به قتل برساند.
* وي تاكنون خوانندگان بسياري را در ترانه هايش تمسخر و تحقير كرده است. از جمله آنها امنم در آلبوم EMINEM SHOW :LIMP BIZKIT-MOBY-NSYNC را مورد تمسخر قرار داده است.
* وي همچنين در ترانه JUST LOSE IT اتهامات كودك آزاري، عمل جراحي بيني و آتش گرفتن موي سر مايكل جكسون در سال 1984 حين فيلم برداري تبليغاتي براي نوشابه پپسي را به باد تمسخر گرفته است.
* وي كريستينا آگوييلرا را نيز متهم به رابطه جنسي با خواننده گروه ليمپ بيزكيت كرده است

[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:42 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی توپاک آمور شکور ( پدر رپ دنیا )



بیوگرافی توپاک پدر رپ دنیا

توپاک آمور شکور معروف به توپاک خواننده سبک رپ، شاعر و بازیگر اهل آمریکا می‌‌باشد که در ۱۶ ژوئن 1971 به دنیا آمد.
بیشتر ترانه‌های وی درباره مسائل تبهکارانه و سختی‌های زندگی در گتو می‌‌باشد. وی بیشتر به دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی و نژادی در آمریکا معروف می‌‌باشد.لسانه پاریش کروکس (که در سن ۶ سالگی اسم توپاک را،از اسم رییس اینکاها - توپاک آمارو ۲ که در قرن هجدهم فرمانده ی جنگ در مقابل اسپانیایی ها بود گرفت) در ۶ جون ۱۹۷۱ به دنیا آمد.
آفنی مادر او عضو گروه پلنگ های سیاه(Black Panthers )بود.وقتی که او باردار توپاک بود ، به علت بمب گذاری به ۳۰ سال زندان محکوم شد. ولی بدون وکیل ، از خودش دفاع کرد و یک ماه قبل از تولد توپاک از زندان آزاد شد.
توپاک تا سال ۱۹۹۴ پدرش را نمیشناخت.
توپاک هم طبق عقاید گروه پلنگ های سیاه بزرگ شد. او به همراه مادر و خواهر ناتنی اش در فقر بزرگ شد و باید به جاهای مختلف نیو یورک پناه می آورد.به همین دلیل همیشه دوست های کمی داشت و همیشه به فکر شعر گفتن و نوشتن خاطره بود.
در ۱۲ سالگی به یک کمپانی تئاتر پیوست. در ۱۵ سالگی با مادرش به بالتیمورا در مری لند رفت و در مدرسه ی هنر بلاتیمور قبول و تبدیل به یک شاگرد دوست داشتنی شد.در همان جا بود که اولین قطعه ی رپ خود را با اسم "MC New York" ساخت. دو سال بعد آفنی توپاک را برای زندگی با خانواده ی یکی از دوستانش به مارین سیتی در کالیفورنیا فرستاد. همان جا بود که توپاک زندگی عادی را از دست داد و کم تر قانون را رعایت می‌کرد.
ولی خیلی زود آن مکان را ترک کرد و شروع به در خیابانها و پخش مواد مخدر پرداخت. در همین زمان بود که با افرادی دوست شد که او را در ساخت آهنگ های رپ کمک کردند.مانند ری لوو که با یکدیگر یک گروه رپ به نام "استریکتلی داپ" درست کردند. اولین باری که یکی از آهنگ های توپاک به نام "This is an EP" در یک سی دی ضبط شد،سال ۱۹۹۱ بود. این سی دی مال گروه "دیجیتال آندرگراند" بود.
به سوی شهرت در اواخر ۱۹۹۱،توپاک ۲۰ ساله با آلبومش به نام "۲Pacalypse Now" مشهور شد. خیلی از آهنگ ها مشکلات نژاد پرستی و زندگی در حاشیه ی شهرها را مطرح می‌کرد. این آلبوم پس از معرفی آن توسط جوانان به هم بسیار شهرت یافت. با این که توپاک میخواست در آلبوم خودش سختی هایی که جوان های سیاه پشت سر میگذاشتند را مطرح می‌کرد،خیلی از قسمت ها درباره ی خشونت جوان ها و پلیس ها بود. ولی این آلبوم با انتقادهای بسیاری هم رو به رو شد و پس از این که یک جوان پلیسی را کشت و گفت که از این آلبوم ایده گرفته است،این انتقادات به اوج خود رسید.
در اکتبر ۱۹۹۱ در اوکلند،دو پلیس به توپاک تذکر دادن چون بدون توجه به چراغ راهنمایی از خیابان گذشته بود و پس از آن توپاک به آن ها گفت : "**** y' all" (برید گم شید). توپاک در آن جا کتک مفصلی خورد و مجبور به پرداخت ۴۲٬۰۰۰ دلار جریمه نقدی شد.
در ۱۹۹۲ ، پس از یک مبارزه ی مسلحانه که با مرگ یک کودک ۶ ساله تمام شد،توپاک دستگیر شد.ولی توپاک با دادن پول به پدر و مادر آن کودک رضایت آن ها را جلب کرد.
در ۱۹۹۳ توپاک با دو پلیس درگیر شد.ولی پلیس ها در حال انجام وظیفه نبودند. با این حال شکایات بسیار شدیدی علیه توپاک مطرح شد. ولی پس از این که مشخص شد دو پلیس مست بودند،پرونده بسته شد.
آلبوم بعدی توپاک به نام "Strictly ۴ My N.I.G.G.A.Z" بود و در آهنگ های "hit I Get Around" و "Keep Ya Head Up" خودش را یک آدم خشن معرفی کرد.
توپاک به همراه دوستانش به نام های بیگ سایک ، ماکادوشیس و برادر ناتنی خودش موپریم آلبوم بعدی خودش را به اسم "Thug Life : Volume ۱" با کمپانی اینتر اسکوپ در ۱۹۹۵ بیرون داد. یکی از خالکوبی های توپی THUG LIFE بود به معنی "The Hate U Give Little Infants **** Everybody".
دشمنیها و رقابتها توپاک در طول زندگی دشمنان زیادی داشت اما مهم‌ترین دشمنی اش با نتوریوس بیگ(بیگی) و کمپانی پشتیبانش Bad Boy Records بود.این دو نفر در ابتدا دو دوست صمیمی بودند وقتی بیگی هنوز ناشناخته بود. وقتی توپاک در زندان بود از حرفهایی که بیگی و پاف دیدی درباره ی او به روزنامه ی ویبه زدند عصبانی شد. به علت مشکلاتی که با قانون داشت می خواست از "بازی رپ" بیرون بیاید اما با شنیدن حرفهایی که پاف دیدی و بگی در باره ی او زدند تصمیم گرفت باز گردد و انتقام خود را بگیرد.
وقتی داشت فیلم "Poetic Justice" را با جانت جکسن بازی می‌کرد،توپاک انجام تست AIDS خود داری کرد. توپاک میگفت که مردان دیگر هم این تست را انجام نداده بودند. پس جانت از دست توپاک ناراحت شد و پس از پایان فیلم دیگر با او حرف نزد. ولی توپاک در آهنگ "I Got My Mind Made Up" از او معذرت خواهی کرد.
از طرف دیگر توپاک دشمنی خودش را با بیگی ادامه میداد و در آهنگ "Hit 'Em Up" به این که با زن بیگی - فیت ایوانز -خوابیده اشاره کرد.بعد از مرگ بیگی،۶ ماه بعد از مرگ توپاک،فیت و پاف دیدی،آهنگی به نام "I'll Be Missing You" به یاد بیگی ساختند.
توپاک با دکتر دری هم کمی مشکل داشت.دکتر دری در کمپانی دیت رو تهیه کننده بود.به نظر توپاک دکتر دری در دیت رو هیچ کاری نمیکرد و از زحمت بقیه پول در میاود. هم چنین وقتی که دکتر دری از شهادت به نفع اسنوپ داگ در دادگاه خودداری کرد،از دست او بسیار عصبانی شد. هم چنین توپاک در چند آهنگش به گی بودن دکتر دری اشاره کرد.
توپاک از ماپ دیپ هم انتاد کرد.زیرا ماپ دیپ توپاک را در یک کنسرت مسخره کرد و توپاک جواب خود را در "Hit 'Em Up" داد. ولی ماپ دیپ پس از مرگ توپاک نظرش را عوض کرد و به او بسیار احترام گذاشت.
سال های آخر در دسامبر۱۹۹۴،توپاک به تجواز به یک زن در هتل متهم شد.و در فوریه ی ۱۹۹۵،توپاک به ۴ سال زندان مجکوم شد. ولی قبل از تصویب حکم دادگاه،در کنار یک استودیوی ضبط در نیویورک،به توپاک حمله شد و ۵ گلوله به سمت او شلیک شد. توپاک در یک مصاحبه به یاد آورد : در شب ۳۰ نوامبر ۱۹۹۴،او به همراه یکی از دوستانش و مدیر برنامه هایش،برای ضبط کردن یک سری آهنگ به استودیو رفتند. وقتی داشتند وارد استودیو میشدند،دو نفر به آن ها نزدیک شدند.توپاک فکر می‌کرد که آن ها پلیس های امنیتی استودیوی بیگی هستند. آن دو نفر توپاک و دوستانش را مجبور کردند که روی زمین دراز بکشند.ولی هدف آن ها توپاک بود.به همین دلیل به توپاک ۵ گلوله شلیک کردند و تمام جواهرات و پول های او را دزدیدند. توپاک با کمک دوستانش،از آسانسور بالا رفت تا به بیگی،پاف دیدی و لیل سزار برسد. توپاک میگفت که دوستان او کمی مشکوک به نظر میرسیدند.انگار که آن ها تعجب کرده بودند که چرا او هنوز زنده است. ولی به شکلی معجزه آسا توپاک زنده مانده بود.بر خلاف نظر پزشکان،او پس از چند روز از بیمارستان بیرون آمد و چند روز بعد با صندلی چرخ دار به دادگاه رفت تا حکم دادگاهش را در مورد تجاوز به آن زن گوش کند.
در زمانی که توپاک در زندان بود،آلبوم او به نام "Me Against The World" چاپ شد.توپاک تنها خواننده ای بود که وقتی در زندان بود،آلبومش در برترین ها شماره ی ۱ بود. در همین زمان با کیشا موریس که مدت زیادی بود با هم نامزد بودند هم ازدواج کرد. در اکتبر پس از ۸ ماه زندان،توپاک با کمک رییس دیت رو رکوردز - سوگ نایت - از زندان بیرون آمد.سوگ برای آزادی توپاک ۱٫۴ میلیون دلار پرداخت کرد و توپاک هم مجبور شد که سه آلبوم برای دیت رو بسازد.بنابراین پس از آزادیش بلافاصله شروع به کار کردن کرد و در ۱۹۹۶،آلبوم "All Eyes On Me" را بیرون داد. آخرین آلبومی که توپاک بیرون داد،"The Don Killuminati: The ۷ Day Theory" بود که ۲ ماه پس از مرگ او چاپ شد.در خیلی از آهنگ های این آلبوم مرگ خود را پیشینی کرده بود. میگویند که ساخت این آلبوم ۷ روز طول کشید و مهم ترین آهنگ آن "Hail Mary" در نیم ساعت ساخته شد.این آلبوم بیش از ۵ میلیون فروش کرد. توپاک داشت یک هنرپیشه ی حرفه ای هم میشد.از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶،توپاک ۷ فیلم بازی کرد. مرگ توپاک،پس از این تماشای یک مسابقه ی بوکس بین مایک تایسن و بروک سلدون،با شلیک چند گلوله از یک کادیلاک در لاس وگاس در نوادا،در ۷ سپتامبر ۱۹۹۶ به آسیب رسیدو پس از ۶ روز در بیمارستان دانشگاه نوادا در ساعت ۴ و ۳ دقیقه ی صبح در ۱۳ سپاتامبر وقتی که تنها ۲۵ سال داشت درگذشت. میگویند کسانی که به او گلوله شلیک کردند،از آدم های ایست کوست(مخصوصاً بیگی) بودند که بسیار با هم رقابت داشتند. پلیس لاس وگاس با این که هنوز رسماً این پرونده را نبسته اند،ولی به این نتیجه رسیدند که کریپس،یکی از گروه های گنگ لوس آنجلس،او را کشتند. چند ساعت قبل از حمله،توپاک در یک دعوا،به همراه نفرات بلودز(یک گروه گنگ دیگر لوس آنجلس که با کریپس رقابت داشت) در مقابل گروهی دیگر شرکت داشت. باید اشاره کرد که توپاک و دیت رو،امنیت خود را به گنگ بلودز واگذار می‌کردند. از طرف دیگر بیگی و بد بویز،وقتی که هنوز در کالیفورنیا زندگی می‌کردند،امنیت خود را به گنگ کریپس واگذار می‌کردند. در یک گزارش روزنامه ی لاس وگاس تایمز،به این نتیجه رسیدند که بیگی،که او هم در آن زمان در شهر بود،حاظر شد که برای کشتن توپاک به کریپس پول دهد.
توپاک که پس از حمله در سال ۱۹۹۴،همیشه همراه خودش چند بادی گارد و جلیقه ی ضد گلوله حمل می‌کرد،آن شب هیچ کدام را همراه نداشت . دلیل این موضوع هنوز یک معماست. نکته ی جالب این است که نام آخرین آلبوم او "The Don Killuminati: The Seven Day Theory " بود که اگر حروف آن را جابجا کنیم این جمله به دست می آید : "OK on tha ۷th u think I'm dead yet I'm really alive" که معنی آن می‌شود : تو فکر میکنی که من در روز ۷ میمیرم ولی من هنوز زنده ام. این شماره ی ۷ در چند جای دیگر هم وجود دارد مانند : ۷ سپتامبر به او تیر زدند. از ۱۲ تیر ۵ تیر به او خورد و ۷ تیر به او نخورد. او در ۴:۰۳ صبح مرد که جمع آن ۷ می‌شود.
جالب این است که تعداد آهنگ هایی که پس از مرگ توپاک از او بیرون آمد بیش تر از تعداد آهنگ هایی است که قبل از مرگش بیرون آمد و آهنگ های او هنوز هم در تمام دنیا ریمیکس می‌شوند. در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۳ فیلمی درباره ی او به نام "Tupac : Resurrection" ساخته شد که زندگیش را با صدای خودش تعریف کرد.

[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:40 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی محمد بیباک



نام : محمد

نام خانوادگی : بهادری

سبک : رپ

تاریخ تولد : 13 آذر 1364 در تهران
محمد بهادری ملقب به بی باک در 13 آذر 1364 در تهران متولد شد. در خانواده ای اهل مذهب و ایمان بزرگ شده و خودشم از اون خدا دوستهای غیرتی هستش. قدش 183 و وزنش 73 کیلو هست. رنگ چشاش قهوه ای و رنگ مورد علاقه اش هم آبی اقیانوسی هستش. یه حرف جالب اینه که از آهوی غزال خیلی خوشش میاد. غذای مورد علاقه اش غذای مامانش(هر غذایی که مامی واسش درست کنه) هست. به پیانو زدن و رپ خوندن به عنوان تفریح هم علاقه زیادی نشون میده و اصولا سبک منصب و بی ایمان نیست و خیلی خدا دوست هستش. به مذهب و دیدن دوستان و گوش دادن به موسیقی خیلی علاقه داره. از شراب خوردن و کشیدن سیگار متنفر هست و با خوندن قرآن حال میکنه. یه عادت بدم داره اونم اینکه خیلی زود عصبانی میشه و موقع عصبانیت هم نمیتونه خودش رو کنترل کنه. میگه بدترین خاطرش از مدرسه هاش روزی که معلمش ازش خواسته ادای بازرگانان رو در بیاره. دغدغه روزانه اش و مشغله فکری این روزای محمد زندگی در خاورمیانه در کنار همسرش است. بهترین آرزوی محمد اردنگی زدن به جرج دبلیو بوش و فرستادن پدر و مادرش به مکه است. او در دسامبر 2002 هم با آرزو در ارمنستان ازدواج کرد. شعارش هم اینه:خودت باش. از سال 81 هم با آهنگ دیووونه شروع به رپ خوانی کرده و بعد از خوندن چندتا آهنگ به لندن رفت و اونجا به صورت حرفه ای کار کرده(ویزا میدن به اینا). او بیشتر اوقات با همکاری احسان غیبی و فرید حسینی(آهنگسازش) کار میکنه. از میان رپرها از حسین ابلیس و سروش هیچکس و یاس خوشش میاد و با کار یکنواخت و بی دغدغه آرمین آفاق هم حال میکنه. ماشینش هم یه پژو 407 است که دو سال پیش خریده. با رپ خوانی به دنیای موسیقی پا گذاشت و در لندن با استودیو زدبازی همکاری میکنه. او همچنین با اجرای زیبایش در کلیپ گله بسیار مطرح شد و آرزو داره با همین روش جایزه mtv رو دریافت کنه. راستی باید بگم که محمد از فیلم de-javu هم خیلی خیلی خیلی خوشش میاد و طرفدار گروه موسیقی outlandish و chris de burg هم هست.

[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:34 ] [ **Navid** ]

[ ]

 

بیوگرافی امیــر تتلو

 


 

نام : امیر حسین

نام فامیل : مقصود لو

لقب : تتلو

تاریخ تولد : 30/6/1362

اولین ترک : برو از پیش من

نام استاد :شاهرخ سالار سولفژ ( تو دوبی زندگی میکنه )

آهنگ ساز و تنظیم کننده کارهاش : محسن صادقی


بیوگرافی کامل :

امیر مقصود لو معروف به تتلو در شهر تهران در ساله 1362 به دنیا اومده و از سال 1379 با موسیقی رپ اشنا شده و در سال 1380 با سفر به دبی و آشنا شدن با شاهرخ تونست سبک آر ان بی رو به صورته کامل فرا بگیره و بعد از اون وارد ایران شد و شروع کرد به آر ان بی خوندن با رپرهای بزرگ اون موقع مثله توهی و پیشرو و ابلیس و تیغه و ......
امیر در اوایل تقریبآ تا سال 1383 کارش در سبک ار ان بی به صورته کاور بود و نتونسته بود به طور کامل تو این سبک رشد کنه تا این که امیر و حسین تهی گروه تی ان تی رو تشکیل دادن و کارهای قوی رو با اهنگ سازیه محسن صادقی بیرون دادن .لازم به ذکر است که بگوییم امیر فردی است که به همراهیه تهی و پیشرو و روزبه اولین کلیپ رپه فارس رو روانه بازار کردند و قدمه بزرگی رو در پیشرفت رپ ورداشتن
امیر تتلو به دلیل کدورتی که با حسین پیدا کردن گروه تی ان تی رو رها کرد و هر کدوم به کارهای خودشون ادامه دادن .
نکته جالب در مورد تتلو اینه که تتلو تا کنون هیچ آلبومی بیرون نداده و هرچه از او به عنوان آهنگ بیرون امده به صورت تک آهنگ بوده است
امیر تتلو را همگان با سبک ار ان بی میشناسند ولی امیر تاکنون در 3 یا 4 ترک رپ نیز خوانده است
امیر تتلو که با سروش و رضا پیشرو نیز رابطه یه صمیمانه ای داشت سر قبول نکردن عضویت در صامت با آنان نیز به مشکل برخورد و الان با هیچ کدوم رابطه دوستانه ندارد امیر تتلو با این که حدود 28 سال سن دارد هنوز ازدواج نکرده است .
تتلو از پیشگامانه سبک آر ان بی در ایران است ...

[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:31 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی علی قاف



نام : عليرضا

نام خانوادگی : قاسمي

لغب : قاف (علي جي سابق)

تاریخ تولد : دي ماه 1363...از رپکن هاي قديمي و کاربلد ايراني

سبک : رپ

عليرضا قاسمي-ملقب به علي قاف(علي جي سابق) متولد دي ماه 1363...از رپکن هاي قديمي و کاربلد ايراني است.که کار خودشو از چندين سال پيش و چند سالي بعد از رپکن هاي خيلي قديمي با نام علي جي و با آهنگ وسوسه شروع کرد و از همون اول نشون داد که يه استعداد جديده و ميتونه درآينده بسيار خوش بدرخشه.چندي بعد علي جي گروهي رو به نام" مد " تشکيل داد.اين گروه متشکل از علي جي و امپو بود.پس از اينکه آهنگ هاي بسيار خوب و زيبايي رو به همراه امپو بيرون داد و همچنين همکاري هايي با مسعود سعيدي مورد توجه بزرگان رپ فارسي مثل(سروش هيچکس) قرار گرفت.پس از مدتي علي جي تصميم به تغيير نام مستعار خود گرفت.در آهنگي با عنوان ميگن قاف با همراهي و اينترو سروش هيچکس(پدر رپ فارسي) تغيير نام خود را از جي به قاف به همه اعلام کرد.همکاري هاي هيچ کس و قاف زياد تر شد و خيلي هم خوب جواب مي داد.همين سبب اين شد که مد از هم بپاشه و علي قاف به عضويت گروه بزرگ و حرفه اي صامت در بياد و امروز يکي از اصلي ترين اعضاي صامت تبديل بشه.از معروف ترين آهنگ هاي علي قاف ميتوان به ساقي به همراهي بيداد و همچنين آهنگ خيابونيا و ... اشاره کرد.علي اين روز ها سخت درگير اولين آلبوم خودش هست.آلبومي به نام " زير و بم زير زمين " با آهنگ سازي و تنظيم و ميکس و مسترينگ مهديار آقاجاني.بعد از حدود 2 سال کار روي اين آلبوم, مطمئنا" زير و بم زير زمين باعث تحول بزرگي در رپ فارسي خواهد شد.


مد و صامت :


مد گروهي که قبل از عضويت علي قاف در صامت توسط خود علي قاف شکل گرفته بود...و متشکل از امپو و خود علي قاف بود.کار هاي زيبايي با همکاري اين دو‌پخش شد و روز به روز پيشرفت قاف حس ميشد. تا اينکه علي قاف به عضويت صامت در اومد و مد از هم پاشيد.گرچه علي قاف بار ها و بار ها در آهنگ هاش اشاره کرده که : من مد بودم و هستم و خواهم بود.اما به هر حال ديگه علي قاف در حال حاضر يکي از اعضاي اصلي صامت هستش و الان چندين ساله که داره به طور خيلي حرفه اي با بروبچه هاي صامت همکاري ميکنه.رابطه ي خوب و بسيار صميمي او با سروش هيچکس و بهرمند شدن از نعمتي چون يک آهنگساز فوق العاده به اسم مهديار آقاجاني باعث پيشرفت بسيار زياد علي قاف شد.البته اين ها منکر استعداد و توانايي بي نظير علي قاف در رپ کردن نميشه.اين ها فقط به پيشرفت سريع قاف خيلي کمک کرد.اثبات اين حرف کارهاي قبلي علي قاف هست که هنوز به عضويت صامت در نيومده بود.کارها قوي بودند و با عضويت در گروه بزرگي چون صامت و همکاري با افرادي چون : هيچکس-پيشرو-بيداد و مهديار بسيار قوي تر از قبل شدند.

آهنگ هاي علي قاف :

قاف از وقتي که شروع به کار کرده تا امروز حدودا" 34-35 ترک بيرون داده که به جرئت ميشه گفت اکثر کارا و حدود 30 تا آهنگ از اين 35 تا آهنگ خيلي قشنگ هستن....و کار هاي فوق العاده زيبا و حرفه اي علي قاف هم توي اين 35 ترک ميدرخشه.به خصوص آهنگ هايي که از کمپاني صامت و با آهنگسازي مهديار و همکاري برو بچه هاي صامت پخش شده..موضوعات محوري آهنگ هاي قاف معمولا" اجتماعي و گنگ هستش...البته علي کار هاي لاو و ديس لاو بسيار زيبايي هم داره که بيشتر با مسعود سعيدي همکاري کرده.

[ چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:56 ] [ **Navid** ]

[ ]

نقد و بررسی آهنگ سازی آلبوم سکوت:

اینترو:
اين ترک ابتدا با فضاي خالي و اينترو اغاز و سپس ضرب اهنگ شروع ميشه وشنونده رو براي شنيدن صداي بهرام اماده ميکنه پس از اينکه کار به نقطه ي اصليميرسه بهرام شروع به خوندن ميکنه و موزيک با يک پد شروع و پس از بيت اول با اضافهشدن ويالون رنگ زيبايي يه خود گرفته و کار به اوج خودش ميرسه.همين روند تا پايانکارادامه پيدا ميکنه و پس از اتمام شعر موزيک هم به انتها رسيده و موزيک با فيداوت پايان ميگيره از نظر اهنگسازي اين ترک از بهترين هاي البوم بود

جالبه:
اين ترک هم مثل اسمش جالب شروع ميشه و ملودي کار با افکت راديويي پخشميشه و پس از چند ثانيه کار شروع ميشه موزيک در ورس يک تقريبا يکنواخت پيش ميره وهر از گاهي با حذف کيک و بيس کار رنگي نو ميگيره بخش کروس کار با اضافه شدن پديزيبا ادامه پيدا ميکنه و کار رو به ورس 2 سوق ميده ورس 2 هم يکنواخت ولي ورس 3 بااضافه شدن يک پد ملوديه زيبا شروع ميشه و کار رو از يکنواختي در مياره قسمتي کهبهرام قافيه بازي ميکنه موزيک به پد تبديل ميشه

حرف های من:
اين ترک شروعش همراه با افکت نويز و سپس شروع کاره .ورس يک تا اواسطبا ملودي و بيس ادامه پيدا ميکنه و بعد از اون اضافه شدن ملوديه جديد کار رو ازيکنواختي در مياره کروس کار هم با اضافه شدن پدي زيبا ادامه پيدا ميکنه آخر کار همبا نواختن ضرب به پايان ميرسه

از من بپرس:
این ترک هم از اهنگسازيه زيبايي بر خورداره .ابتدا پدي که بسيار زيباهم نواخته شده شروع ميشه شده و پس از لحظاتي ضرب کار اضافه و کار اغاز ميشه .کار به دليل عدم وجود کروس به همين شکل ادامه پيدا ميکنه و پس ازپايان صداي بهرام کار با اضافه شدن ارپيجي زيبا شکل ديگري به خود گرفته در آخر،بیت در حالی به آرامی به پايان خود نزديک میشود به يک باره تموم ميشود

منو ببخش:
يکي از بهترين ترک هاي البوم از لحاظ اهنگسازي ترک منو ببخش که ازاهنگسازيه فوق العاده اي برخورداره ترک با نواختن ستار بدون ضرب شروع ميشه و کاربعد از لحظاتي شروع ميشه.اين روند تا کروس ادامه پيدا ميکنه و کروس با اضافه شدنپد و صداي ها پي ميگيرد ورس 2 هم با نواختن ستار بدون ضرب اغاز و پس از 4 بيت روندعادي خود رو پي ميگيره ورس 2 هم با نواختن ستار بدون ضرب اغاز و پس از 4 بيت روندعادي خود رو پي ميگيره

در نرو:
اين ترک هم با نواختن ملودي اغاز و پس از لحضاتي به روند اصلي ميرسهملودي کار با شروع ضرب اهنگ با يک بيس نرم همراهي ميشه و اواسط ورس يک باز همملودي جديد اضافه ميشه کروس کار با يک پد شروع ميشه و در ادامه ورس2 هم مانند ورس1 هستش در کل این بیت تعریف چندانی نداشت و یک بیت ساده بود

یکی طعمست یکی گرگ:
اهنگسازيه اين کار بسيار خوب و با تنظيم زيبايي انجام شده استفاده ازسازهاي جنوبي و ملودي زيبا و کيک بيس نرم شنونده رو بسيار به موزيک نزديک ميکنه ورسيک با همين ملودي به کروس رسيده و کروس کار با اضافه شدن ساز کمانچه شکل بسيارزيبايي پيدا ميکنه ورس 2 کار خم با پدهاي کوتاهي به نسبت ورس يک فرق ميکنه و کارپس از ورس 2 پايان ميگيره

نسل من:
اين ترک هم مانند اکثر کارها بصورت ملودي و ضرب شروع شده و مسير يکنواختيرو طي ميکنه.اين کار هم اه دليل عدم داشتن کروس تا پايان با ملودي و پد ادامه پيداميکنه و به پايان ميرسه
به چی اعتقاد داری:
اين ترک هم با نواختن ملودي اغاز و پس از لحضاتي به روند اصلي ميرسه وپس از 2 بيت صداي هااااااا به کار اضافه ميشه و تا پايان با ملودي و پد به کروسرسيده و کروس با صداي ارپيج شلوغ ميشه ورس 2 هم با از بين رفتن ضرب شروع و با همانمسير ورس يک به کروس ميرسه پس از کروس نيز قسمت پاياني هم با ارپيج و ريتم ايرانيبه پايان ميرسه

خورشید خانوم:
يکي ديگه از بهترين کارها از نظر اهنگسازي اين کاره که در عين سادگيکاملا گيرا و جذاب ساخته شده. کار با نوعي ارپيج خاص شروع ميشه و بعد از يک دقيقهو نيم با صداي هاااااااا فضاي بسيار زيبايي به خود ميگيره قسمت کروس کاد که درواقع با سکوت همراهه با صداي تار فضاي فوق العاده اي پيدا ميکنه و اين تار تا پايانکار ادامه پيدا ميکنه

یه حس:
بر خلاف ديگر ترک ها اين کار ابتدا با ضرب شروع ميشه و با شروع کارملودي اضافه ميشه اين ملودي تا کروس ادامه پيدا ميکنه و کروس با اضافا شدنه سازهايجديد فضاي نويي ميگيره ورس 2 هم مثل ورس يک ادامه پيدا ميکنه و به کروس ميرسه پس ازکروس 2 ورس 3 با تلفيقي از 2 نوع ساز نواخته شده و کار به يکباره تمام ميشه

یاغی:
اين ترک از حالت فست برخورداره ولي فوق العاده يکنواخت حتي کروس کارهم با صداي بهرام پر ميشه و کار کلا ساکن تموم ميشه به این دلیل چیز خاصی در بیتنبود که مورد بررسی قرار بگیره

عجیب:
اين کار با ضرب و ملودي شروع ميشه و با اغاز کار به پد و ضرب بدلميشود اين پد که صداي ويالون ميده به کار فضاي زيبا و در عين حال قديمي داده کروساين کار با نواختن پيانو خمراه ميشه و ورس 2 عينا مثل ورس يک ادامه و کار پس ازکروس به پايان ميرسد
اوترو:
اخرين ترک البوم بهرام با ضربي کند اغاز ميشه و شروع کار همراه باارپيجي زيبا کار رو در بر ميگيره اواسط کار با اضافه شدن بيس کار خاص تر ميشه .پساز پايان شعر موزيک همچنان ادامه پيدا ميکنه و با صحبتهاي پاياني به اتمام ميرسه

چند انتقاد از آهنگ سازی آلبوم:

عدم وجود خلاقيت در انتخاب سازها
يکنواختي بيش از حد بيت ها
عدم انتخاب ساز و درام هاي متناسب

[ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,

] [ 23:44 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی یاس

 

 


نام : یاسر

نام خانوادگی : بختیاری

لقب : یاس

سبک : رپ - اجتماعی- اعتراضی

تاریخ تولد : ۳۰/خرداد/۱۳۶۱


یاسر بختیاری در 30 خرداد 1361 در تهران متولد شد او در سن 16 سالگی ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک و سایر موسیقی های هیپ هاپ را آورد . پس از مرگ ناگهانی پدرش ، یاس با پذیرش مسئولیت خانواده و مراقبت از آنها مواجه شد . با بدهی هایی که پدرش برجا گذاشته بود به سختی قادر بود که از عهده خانواده و مخارج زندگی بر آید . یاس در سن 18 سالگی مجبور شد تمام آرزو های دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمایت نماید . این مقارن با زمانی بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها رابه موسیقی تبدیل کرد . این اولین راهی بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزدیک میکرد . پس از زلزله بم در ایران ، یاس از جان باختن بسیاری از مردم ایران ( تقریباً 50 هزار نفر ) در این حادثه ، به شدت ناراحت شد و او آهنگ " بم " را برای اولین بار نوشت و این آغاز حرفه خوانندگی او بود . او تشخیص داد که از طریق موسیقی رپ می تواند به مردم نزدیک شود و می تواند به سادگی و ساده تر از تمام فرم های موسیقی که فقط شامل چند دسته خواننده و شعر است تمام منظور خود را بیان کند . و فهمید که از طریق موسیقی ، قادر است به مردم الهام ببخشد و الهام بخش میلیون ها جوان ایرانی باشد ، سپس او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را برای دولت مطرح کند و مجوز ارائه یک آلبوم را بگیرد . او از مقامات اداری سالیان زیادی پاسخ نشنید . او تلاش زیادی کرد و بارها و بارها سبک آهنگ های او را ( رپ ) مورد استهزاء قرار دادند تا جایی که می گفتند شبیه خواندن روزنامه است . تا زمانی که با تلاش های او ، برای 6 آهنگ از 10 آهنگ او ، مجوز توسط دولت جمهوری اسلامی صادر شد ، او گفت که من در آهنگ هایم نفرین نمی کنم و راجع به سکس و تخلفات چیزی نمیگویم ، من می خواهم با افتخار در جلوی خانواده ام آهنگ هایم را اجرا کنم ، آهنگ من معمولاً با گله و شکایات از جامعه آغاز میشود . اما پایان آن همیشه امید است . و اهمیت این کار ، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفته ی خود بهره بگیرند . در ضمن ما به این نیاز داریم و به این ترتیب در طول مدت کوتاهی یاس توانست از خواندن در جلوی یک دسته ی کوچک از مردم برای تمام ایران بخواند . موسیقی و آهنگ های او ، هم اکنون به وسیله ی میلیونها نفر دانلود می شود و به آن گوش می دهند در سال 2006 ، یاس آهنگ " سی دی رو بشکن " را نوشت و این درباره یک هنرپیشه ی زن ایرانی بود که قربانی لو رفتن فیلم شخصی خود شده بود . رسوایی کار این قربانی تا جایی پیش رفت که او کار خود را از دست داد . در آواز های یاس ، افرادی مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن رسوایی مردم دخیل بودند و از آنها خواست تا این کار شرم آور را متوقف کنند . این آهنگ ، باعث شد تا جوانان ایرانی تکانی بخورند و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که این کار ( پخش سی دی ) را کنار گذاشتند و سی دی مذکور را شکستند . این آهنگ به وسیله میلیونها نفر فقط در ایران گوش فرا داده شد و دانلود گردید . آهنگ های یاس از آب های بین المللی نیز فراتر رفته و هم اکنون صدای نسل جدید چه در ایران و چه در خارج شده است و البته اغلب به او " توپاک فارسی " لقب داده اند . آهنگ " هویت من " با افتخار میراث فارسی توسط او خوانده شد و یاد آور فیلم جنجال بر انگیز 300 بوده است . این آهنگ به نوعی سوال و جواب ملی بوده که برای نسل های جوانتر به ویژه یهودیان ایرانی که مایلند تا خود را به فرهنگ و تاریخ غنی ایران ربط دهند بوده است . موسیقی او دارای یک فرم استاندارد جدید برای رپ فارسی می باشد و الهام گرفته از بسیاری از رپرهایی است که با پیام های مثبت و پر مفهوم وارد موسیقی می شوند . او با سایر موسیقیدانان همکاری دارد و قصد او معرفی رپ فارسی به جهان است . ضمناً یاس پیام امید و وحدت خود را به همه ی دنیا فرستاده است و به وسیله رسانه های گروهی جهان از او مصاحبه به عمل آمد که شبکه CNN و BBC و نشنال جغرافیا از آن جمله هستند . او همچنین قراردادی را با شرکت نشر موسیقی آمریکا " مدیبیا " به امضا رساند . انتشارات اِور گرین ( همیشه سبز ) ( اورگرین ، خانه ی آخرین کاتالوگ توپاک شاکور است که به وسیله آن مجوزی برای آواز خانی یاس و توپاک برای نشان دادن پل فرهنگی میان آن ها صادر شد )

[ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:3 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی حسین ( ابلیس سابق )


نام کامل : حسین رحمتی

سن : 24 (متولد ۱۳۶۶)

شروع رپ ( آماتور ) : ۱۳۷۸

شروع رپ ( حرفه ای ) : ۱۳۸۱

رشته تحصیلی : مهندسی ارتباطات (مخابرات)


استارت کار حسین با گروه ۰۵۱ و آهنگ تو زنده میمونی بود ( البته غیر از آهنگهایی که با کنبین خونده بود) این اهنگ در مورد توپاک و مرگ توپاک بود و تو این آهنگ به نوعی از پدر رپ جهان تجلیل شد. در مورد اعضای گروه ۰۵۱ هم که با خود حسین شروع شد و اعضای اولیه گروه کنبین , رضا , مستر کیلر و مبهم بودند که بعد از مدت کمی اعضای اون خیلی گسترده تر شد که در ادامه بهشون اشاره میکنم.
دومین آهنگ این گروه کل کل نکن بود که اولین دیس تراک رپ فارسی بود که بعد از این آهنگ, آهنگهایی با سبک کل کل و دیس خیلی بیشتر شد. بعد از این کارها نوبت به آهنگ س/ی/ا/س/ی/ه ۱۸ تیر رسید که هنوزم که هنوزه جزو یکی از بهترین کارهای س/ی/ا/س/ی هست زمانی هم که این آهنگ روی نت قرار گرفته بود, اکثر سایتها و وبلاگهای رپ فارسی از شجاعت حسین برای خوندن چنین آهنگی تقدیر و البته تعجب کرده بودند. حسین در گروه ۰۵۱ آهنگهای نسبتا زیادی رو بیرون داد و روز به روز هم به اعضای این گروه اضافه میشد ( سیامک, حسین تهی, آرمین تو ای اف ام, شاهین فلاکتو... ) آهنگهای این گروه هم اول روی سایت ۰۵۱ قرار میگرفت و بقیه سایتها و وبلاگها هم پخش میکردند. گروه ۰۵۱ حدود ۴ سال پا بر جا موند و به یکباره به شکل خیلی غیرعادی از هم پاشیده شد !!!
بعد از پاشیدن گروه ۰۵۱ همکاری حسین با سایر رپرها بیشتر شد که از جمله از اونها میشه به حسین تهی, افشین یارتو, رضا پیشرو, سروش هیچکس, امیر تتلو و شاهین فلاکت اشاره کرد. حدود ۱ سال و نیم هم حسین با همین خواننده ها به صورت پراکنده کار میکرد و آهنگهاشون هم به صورت تک آهنگ روی نت قرار میگرفت. بعد از یه مدت حسین رابطش با حسین تهی, تتلو و هیچکس کمی شکرآب شد
( که البته الان مدت زیادی از این قضیه میگذره ) و تو این مدت بیشتر با مهدی اسلیم ( مهدار ) همکاری داشت که اوج کارشون هم تو آهنگ سرعت عمل بود. بعد از حدود ۱ سال غیبت حسین در پرشین رپ ( به دلایل مسائل تحصیل در ارمنستان و دست تنها بودن و مسائلی از همین قبیل ) حسین ۲ آهنگ به نامهای ابتکار ما و انفجار ۰۵۱ رو بیرون داد. که آهنگ انفجار ۰۵۱ ( که فقط کروس کار رو حسین کار کرده ) برای زمان کوتاهی بود که حسین در تعطیلات عید به ایران آمده بود و آهنگ همون زمان رکورد شده بود. در مورد آهنگ ابتکار ما هم این آهنگ از مدتی قبل آماده بود و موضوع آهنگ هم بر میگرده به همون اختلافات حسین با همون ۲ , ۳ رپری که اشاره کردم.
البته بعد از این آهنگها هم ۲ آهنگ به نامهای اجتماع ما ( که اصلا قرار نبود این آهنگ پخش بشه ) و هنوزم یادم هست از حسین پخش شد که این آهنگها به هیچ وجه با رضایت حسین پخش نشده بودند !
 در سال89 نیز 1کار با موژان بست که خیلی زیبا بود و کلیپ این اهنگ شاخ ترین کلیپ رپ شد.بعد اومد با صادق خوند که خیلی خوب در اوم  و سبک جدیدی از رپ رو به مخاطب ها معرفی کرد آهنگ آینه آخرین آهنگی بود که از حسین پخش شد !

[ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:2 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی TM BAX

تی ام بکس (به انگلیسی: TM BAX) یک گروه ایرانی رپ/پاپ می‌باشد که اعضای آن در شهر کپنهاگ کشور دانمارک زندگی می‌کنند. گروه آنها شامل علی‌بی (۱۹۸۸)، نبیلتی (۱۹۸۴)، شاهین‌لو (۱۹۸۳)، امین (۱۹۷۵) و ام.سین (۱۹۸۴) می‌باشد و در سال ۲۰۰۷ فعالیت حرفه‌ای خود را در موسیقی آغاز کردند. آنها با فرهنگ و موسیقی ایران‌ آشنا هستند، با وجود اینکه در یک کشور اروپایی بزرگ شده‌اند. آنها به محدود بودن موسیقی اعتقادی ندارند و به نظر آنها می‌توان موسیقی فارسی را با موسیقی کشورهای دیگر ادغام کرد. با این نظرات آنها سبک جدیدی را در موسیقی فارسی به وجود آوردند. تی ام‌ از کلمه فارسی تیمارستان و بکس از کلمه عامیانه بروبچه‌ها گرفته شده‌ است.
اعضای این گروه به جز علی‌بی که متولد کپنهاگ است، در تهران متولد شده‌اند. همچنین علی‌بی و نبیلتی که با یکدیگر برادر می‌باشند، تهیه‌کنندگان گروه هستند. در سال ۲۰۰۷ دو آهنگ دختر بندر و خانوم ببخشید را منتشر کردند و با انتشار این دو آهنگ وارد عرصه موسیقی‌ شدند. آنها در سال ۲۰۰۸ برای کسب تجربه و شهرت به اجرای کنسرت پرداختند.
تی ام بکس تا الان کارهای موفقی از خودشون پخش کردند که میشه به پولکی و آهنگ و ویدئو کلیپ لاله اشاره کرد.

[ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:53 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:48 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی سروش هیچکس



نام :سروش

نام خانوادگی :لشکری

تاریخ تولد : 17 اردیبهشت 1364

تاریخ شروع به خواندن : 1379

ملقب به : ــهــچــکــســ پدرخوانده رپ فارس

سروش لشکری ، ملقب به هیچکس کار خواندن رپ را از حدود11 سال پیش شروع کرد. پدر سروش اصالتی همدانی دارد .
او بیشتر از60 آهنگ رو خوانده و در حال حاضر 1 آلبوم ( که اولین آلبوم رپ فارسی میشه ) به نام جنگل آسفالت رو آماده کرده که سبک و نوع جدیدی به رپ فارسی داد و باعث پایداری ، رپ فارسی در بین ایرانیان و محبوب شدن این سبک در بین جوانان شد.
همیشه سعی کرده کاری نو برای شنوندگان و طرفداران خود ارائه دهد. در حالی که هیچ وقت پشتوانه مالی نداشته است. به نظر او این بزرگترین مشکل خوانندگان زیرزمینی است.با این حال او هیچ وقت رپ کردن را کنار نگذاشته و همیشه دنبال پیشرفت بوده است.وقتی از هیچکس پرسیدیم چرا برای آلبوم خود اسم جنگل آسفالت را انتخاب کرده به ما جواب داد : شهر ما را به عنوان یک جنگل آسفالت میبیند و آلبوم جنگل آسفالت هم یک نمونه از چهره ی شهر من در باب شعر است. هیچکس علاقه ی خاصی به بکار بردن ساز های ایرانی در آهنگ های خود است و معتقد است که ما چون در ایران هستیم باید اثرات خود را مطابق با فرهنگ ایرانی جمع کنیم.
در این میان مهدیار آقاجانی آهنگساز هیچکس نقش بسزایی دارد که با نواختن ساز های مختلف درون آهنگ هیچکس زیبایی دو چندان به کار میدهد. هیچکس بجز کارهای خودش به فکر دیگران هم هست ! بوجود آورنده ی تشکل صامت که یکی از قوی ترین تشکل های هیپ - هیپ فارسی هستش ، هیچکس میباشد که در این تشکل به خوانندگان دیگر هم کمک میکند و وظیفه ی سنگینی بدوش میکشد تا بهترین کارها را به شنوندگان معرفی کند. تشکل صامت از آغاز سال 85 شروع بکار کرد و تا بحال ، اعضایی مانند پیشرو ، قاف ، ساتراپ ، نماینده ، روزبه قائم ، بیداد ، اشراق ، 7خط ، اژدر ، اوج ، قدر و .. را به عنوان اعضای اصلی معرفی کرده. {در حال حاظر صامتی دیگر وجود ندارد}
سروش هیچکس به آینده ی رپ فارسی خوشبین است و میگوید با کمک هم میتونیم سعی کنیم که رپ فارسی جهانی بشه و بتونه شهرت خاصی داشته باشه.

هیچکس از نظر سیاوش قمیشی :


سیاوش قمیشی خواننده محبوب  فارسی از سروش هیچکس به عنوان خواننده محبوب خود یاد میکند و خود را طرفدار کارهای سروش میداند . او اعتقاد زیادی به اهنگ های سروش دارد که چندین بار این حرف ها را در مصاحبه های خود گفته است . سیاوش قمیشی و سروش رابطه بسیار صمیمانه ای با یکدیگر دارند . سروش تلاش های زیادی برای جهانی کردن رپ فارسی انجام داده که این خدمات بر همگان ثابت شده است .سروش همچنین رابطه صمیمانه ای با بهرام دارد و همگان منتظر همکاری این دو هستند تا رپ فارسی تکان بزرگی بخورد و این آهنگ برای همیشه در تاریخ رپ فارسی ثبت شود .  در آخر هم تکه کلام همیشگی ا
و که میگوید :
همی چش ما ...

[ شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:17 ] [ **Navid** ]

[ ]

گرافی گروه زدبازی

بیوگرافی گروه زدبازی


یکی از محبوبترین و در عین حال بهترین گروه های رپ فارسی همین گروه زدبازی هستند که در لندن فعالیت میکنند. این گروه متشکل از شش یار اصلی به نامهای سامان ویلسون ، مهراد هیدن ، سهراب ام جی ، سیجل ، جی جی و نسیم و لولامیباشد.
 ویلسون و هیدن حدود هشت سال پیش با هم در یکی از دبیرستانهای تهران آشنا شدند. این دو بعد در یک مهمانی با سهراب طرح دوستی ریختند و گروه زدبازی شکل گرفت.
سامان و مهراد برای شروع ابتدا با تشکل صامت و سپس استودیو لایو تهران همکار شدند اما از بعد از زندانی شدن یک ماه سامان بعد از آزادی در عین حال که ممنوع الخروج بودند از طریق دوست سهراب به ترکیه و سوئد و در آخر هم به لندن رفتند. در لندن و بعد از حضور در یک سمینار که بیشتر رپرهای مطرح جهان چون امینم هم حضور داشت این سه نفر آماده کار حرفه شدند.
 سامان که بیشتر آهنگهای این گروه را هم خودش میسازد بیشتر از ریتمها و آوازهای امینم و استات کیو در آهنگهایشان استفاده میکند. مهراد در سال های اخیر با علیرضا جی جی و سیاوش سیجل آشنا شد و این دو در بعضی آهنگهای زدبازی همراه آنها بودند.
سامان به دلیل کم کار بودن در این اواخر مدتی است با گروه خداحافظی کرده است. سامان متولد 8 آذر 1365 است و مهراد و سهراب به ترتیب در سالهای 65 و 66 متولد شده اند ولی هیچکدام تحصیلات عالی ندارند.
 آهنگساز این گروه بیشتر مهراد و سامان و بعضی اوقاتم لوئیس پرلوپرتوس میباشد. سهراب اصولا پسر خشنی است و سامان آرام و مهراد هم خیلی جدی است. آنها خرداد از رپ فارسی خداحافظی کردند ولی خیلی زود برگشتند. آنها ابتدا با کم پولی مواجه شدند ولی بعد از اجرای کارهای بزرگی چون تابستون کوتاهه بسیاری از شرکتهای سرمایه گذاری را به سوی خود جذب کردند.
سیجل متولد لندن در سال 1364 است و جی جی در سال 1367 در تهران متولد شده است. بهترین آهنگ این گروه هم تابستون کوتاهه هست که تمام اعضای گروه در اون شرکت دارند!

[ شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:13 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی عرفان

نام : عرفان

نام خانوادگی : خزایی

سبک : رپ

تاریخ تولد : 12 مرداد 1362 در شهر اصفهان



عرفان خزایی در 12 مرداد 1362 در شهر اصفهان متولد شد و با نام عرفان خوانندگی کرد. به گفته خودش در سن 6 ماهگی به سفر دور دنیا رفته است. او تاکنون به آمریکا و هلند و مکزیک و آلمان سفر کرده و در ایران و در حالی که فقط سیزده سال داشت با آهنگ گربه های شب تشنگی در راهند با خشایار آشنا شد و شروع به کار کرد.
عرفان در سن شانزده سالگی برای همیشه از ایران خارج شد و هیچگاه بازنگشت. او از همان ابتدا خیلی حرفه ای رپ را دنبال نکرد. در هنگام اقامت در اروپا با مشکلاتی مواجه شد و مجبور به سفر به آمریکا شد و خیلی زود در رشته برق مهندسی گرفت و در سال 80 شروع به رپ خوانی کرد و از همان اول با خشایار و افرا و سوگند و بهزاد لیتو همکار بود.
او به سبک جاز و رپ و هاوس خیلی علاقه داره و اصولا پسر با ادب و زرنگی هستش. عرفان با همکاری شرکت پایدار تصمیم به جهانی کردن رپ فارسی دارد و از این هدف با حسین تهی هم هدف شده است. عرفان بعد از امپیزو و حمید امپورتر از سروش هیچکس و رضا پیشرو خوشش میاد ولی اصولا الگویش را توپیک اشکوتا هندی می داند.
او از همان ابتدا با مشکل خانوادگی همراه بود و به خاطر فقر مالی پدر در اواخر زندگی و طلاق مادرش فشار زیادی را تحمل کرده و از این جهت با رپرهای بزرگی چون بهرام و پیشرو هم درد می باشد ولی خودش اکنون جز خواننده های ثروتمند بعد از تهی و تتلو محسوب میشود.
عرفان از تابلوی نقاشی اکیسووا اثر پیکاسو خیلی خوشش می آید و بابت خرید آن حدود سی هزار دلار پول داده است. عرفان اصولا از سبک هیپ هاپ استفاده میکنه و با استودیو لندن قرار داد رسمی دارد. عرفان حدود نه سال است که رپ حرفه ای کار میکند و بعد از هیچکس و پیشرو و تیغه و غیره جز رپرهای قدیمی است. او همچنین بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 در آمریکا به دلیل ایرانی بودن به چند زندان رفت.
 او در بین شعرا هم به سعدی خیلی علاقه دارد. مهمترین علاقه او به پدرش محمد خزایی است که تا آخرین لحظات زندگی در کنارش بوده است. آلبومهای او هم از خانه تا گور و همیشگی نام دارند.

[ شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:11 ] [ **Navid** ]

[ ]

بیوگرافی محمد بیباک



نام : محمد

نام خانوادگی : بهادری

سبک : رپ

تاریخ تولد : 13 آذر 1364 در تهران
محمد بهادری ملقب به بی باک در 13 آذر 1364 در تهران متولد شد. در خانواده ای اهل مذهب و ایمان بزرگ شده و خودشم از اون خدا دوستهای غیرتی هستش. قدش 183 و وزنش 73 کیلو هست. رنگ چشاش قهوه ای و رنگ مورد علاقه اش هم آبی اقیانوسی هستش. یه حرف جالب اینه که از آهوی غزال خیلی خوشش میاد. غذای مورد علاقه اش غذای مامانش(هر غذایی که مامی واسش درست کنه) هست. به پیانو زدن و رپ خوندن به عنوان تفریح هم علاقه زیادی نشون میده و اصولا سبک منصب و بی ایمان نیست و خیلی خدا دوست هستش. به مذهب و دیدن دوستان و گوش دادن به موسیقی خیلی علاقه داره. از شراب خوردن و کشیدن سیگار متنفر هست و با خوندن قرآن حال میکنه. یه عادت بدم داره اونم اینکه خیلی زود عصبانی میشه و موقع عصبانیت هم نمیتونه خودش رو کنترل کنه. میگه بدترین خاطرش از مدرسه هاش روزی که معلمش ازش خواسته ادای بازرگانان رو در بیاره. دغدغه روزانه اش و مشغله فکری این روزای محمد زندگی در خاورمیانه در کنار همسرش است. بهترین آرزوی محمد اردنگی زدن به جرج دبلیو بوش و فرستادن پدر و مادرش به مکه است. او در دسامبر 2002 هم با آرزو در ارمنستان ازدواج کرد. شعارش هم اینه:خودت باش. از سال 81 هم با آهنگ دیووونه شروع به رپ خوانی کرده و بعد از خوندن چندتا آهنگ به لندن رفت و اونجا به صورت حرفه ای کار کرده(ویزا میدن به اینا). او بیشتر اوقات با همکاری احسان غیبی و فرید حسینی(آهنگسازش) کار میکنه. از میان رپرها از حسین ابلیس و سروش هیچکس و یاس خوشش میاد و با کار یکنواخت و بی دغدغه آرمین آفاق هم حال میکنه. ماشینش هم یه پژو 407 است که دو سال پیش خریده. با رپ خوانی به دنیای موسیقی پا گذاشت و در لندن با استودیو زدبازی همکاری میکنه. او همچنین با اجرای زیبایش در کلیپ گله بسیار مطرح شد و آرزو داره با همین روش جایزه mtv رو دریافت کنه. راستی باید بگم که محمد از فیلم de-javu هم خیلی خیلی خیلی خوشش میاد و طرفدار گروه موسیقی outlandish و chris de burg هم هست.

[ شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:10 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:40 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:39 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ شنبه 18 آبان 1392برچسب:,

] [ 18:37 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ جمعه 17 آبان 1392برچسب:,

] [ 10:52 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,

] [ 10:26 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:57 ] [ **Navid** ]

[ ]

پیشرو

[ چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:42 ] [ **Navid** ]

[ ]

بهرام

[ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,

] [ 15:10 ] [ **Navid** ]

[ ]

[ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,

] [ 6:57 ] [ **Navid** ]

[ ]